Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Firma z branży dziecięcej, zajmująca się dystrybucją oraz sprzedażą zabawek dla dzieci planowała powiększyć swój zespół o nowe osoby - przedstawiciela handlowego oraz specjalistę ds. marketingu. Kilkuosobowa organizacja potrzebowała dodatkowych "rąk do pracy", żeby realizować swoje cele biznesowe. Do tej pory zespół stanowili właściciele oraz jedna osoba zajmująca się realizacją zamówień i obsługą klienta. Pozostałe procesy (np. logistyka, wysyłka zamówień, wsparcie graficzne czy reklamowe) było realizowane przez firmy zewnętrzne. Klient zgłosił się do mnie po przeczytaniu mojego artykułu na temat rekrutacji i wdrożenia do pracy, który przygotowałam dla czasopisma z tej branży.
ustaliliśmy we wspólnej rozmowie, jakie zadania właściciele chcą powierzyć nowym osobom, a w związku z tym czego będziemy u nich poszukiwać (jakich kompetencji, wiedzy, doświadczenia, umiejętności)
zbudowałam profil kandydata oraz naszą personę rekrutacyjną, żeby lepiej dopasować komunikację i źródła pozyskiwania kandydatów
stworzyłam ogłoszenie rekrutacyjne, dopasowane do tej firmy, stanowiska i poszukiwanej osoby - podkreśliłam w nim propozycję wartości dla kandydatów, opisałam firmę w taki sposób, by kandydaci mogli ją lepiej poznać jako pracodawcę i odpowiedzieć sobie na pytanie "czy ja tu pasuję?", jasno wskazałam oczekiwania, zadania, ofertę oraz plan procesu rekrutacji
opublikowałam ogłoszenia rekrutacyjne na wybranych portalach, w mediach społecznościowych, a klient zamieścił informację o rekrutacji na swoich kanałach w internecie (www, media społecznościowe)
następnym etapem była selekcja i rekrutacja - wybranych kandydatów, którzy spełniali kluczowe oczekiwania zaprosiłam do wypełnienia formularza rekrutacyjnego, w którym odpowiadali na zaprojektowane wcześniej pytania. Celem formularza było zebranie wstępnych informacji (do pogłębienia na rozmowie) oraz sprawdzenie zaangażowania kandydatów w ten proces. Nie wszyscy z zaproszonych do tej części kandydatów podeszli do tego zadania. Z tymi, którzy to zrobili, spotkałam się na rozmowie kwalifikacyjnej.
zarekomendowałam wybrane osoby właścicielom firmy
z wybranymi osobami spotkaliśmy się na drugim etapie rozmów - tutaj prowadzącymi rozmowę byli właściciele, ponieważ ten etap służy wzajemnemu poznaniu się obu stron (byłam obecna na rozmowach jako obserwator i zadawałam ewentualne dodatkowe pytania). Decyzja o zatrudnieniu jest też suwerenną decyzją pracodawcy. Ten etap jest kluczowy dla całego procesu.
finalnie po serii rozmów z wybranymi kandydatami właściciele zaproponowali pracę osobom na każde z rekrutowanych stanowisk - to oni przekazywali tę informację kandydatom oraz ustalali wszystkie warunki związane z nową pracą (data rozpoczęcia pracy, wynagrodzenie, rodzaj i czas trwania pierwszej umowy etc.)
zatrudnienie wybranych i dopasowanych do profilu kandydatów na oba rekrutowane stanowiska
zbudowanie komunikacji rekrutacyjnej (ogłoszenia, opisu firmy, postów w social media), które mogą być podstawą również do kolejnych procesów rekrutacyjnych, prowadzonych w przyszłości
oszczędność czasu właścicieli w związku z oddelegowaniem czasochłonnych zadań, jak: publikowanie ogłoszeń, komunikacji w social media, utrzymywanie kontaktu z kondydatami czy organizacja spotkań
Chcesz zlecić poprowadzenie wybranego procesu rekrutacji do Twojej firmy? - zobacz opis tej usługi
A może chcesz zwiększyć efektywność swoich rekrutacji? Możemy współpracować przy tym projektowo - zobacz opis tej usługi!