Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Warsztaty były kolejnym punktem kompleksowych działań, których celem była uporządkowanie wybranych procesów HR oraz wyznaczenie standardów działania w rekrutacji, wdrażaniu pracowników oraz rozstawaniu się z nimi. Dla klienta ważne było:
opracowanie standardu, który byłby wyznacznikiem działań dla wszystkich uczestniczących w procesie
poprawienie wskaźników - rotacji personelu, liczby umów przedłużanych po okresie próbnym
dostarczenie wiedzy o tym, na ile procesy są efektywne i w jakich obszarach wymagają poprawy
standardy miały pomóc przy skalowaniu działalności - zapewnić jeden, spójny i powtarzalny system możliwy do powielania przy tworzeniu nowych zespołów czy lokalizacji lub przy wdrażaniu nowych managerów
Na etapie planowania warsztatów mieliśmy już ustalone i opisane procesy. Warsztaty kierowaliśmy do kadry managerskiej średniego szczebla (kierowników sklepów). Zależało nam na edukacji managerów w zakresie standardów, przećwiczeniu nowych umiejętności i przekonania tej grupy do stosowania standardu.
wybrałam kluczowe zagadnienia, których powinny dotyczyć warsztaty - były to te elementy procesu, w które zaangażowani byli managerowie bezpośrednio albo od ich decyzji/ działania zależało dalsze powodzenie procesu
zaprojektowałam trzy osobne warsztaty, które obejmowały temat rekrutacji pracowników, wdrożenia do pracy i rozstawania się z pracownikiem
zorganizowałam szkolenia dla grupy 50 managerów - stworzyliśmy 4 grupy po 12-13 osób, dla każdej z nich były przewidziane 3 osobne spotkania (łącznie przeprowadziłam 12 szkoleń)
pomiędzy szkoleniami każdy uczestnik otrzymywał zadanie do wykonania, którego celem było trenowanie zdobytych umiejętności oraz lepsze przyswojenie standardu
z każdego ćwiczenia uczestnicy otrzymywali indywidualną informację zwrotną
dodatkową wartością szkolenia było poznanie się kierowników, wymiana doświadczeń, wsparcie - deklarowane również po zakończeniu szkoleń :-) (kierownicy pracują w różnych miastach)
materiały oraz ćwiczenia ze szkoleń opublikowałam na wewnętrznej platformie edukacyjnej, wzbogaciłam je o instrukcje oraz ciekawe źródła wiedzy, z których mogli skorzystać uczestnicy
na zakończenie cyklu szkoleń przeprowadziłam konkurs tematycznie związany warsztatami - najlepsze prace zostały nagrodzone książkami (w tematyce rekrutacyjnej, dla pogłębienia informacji i inspiracji)
wprowadzenie czytelnego i dostępnego dla wszystkich standardu oraz przeszkolenie ze standardu osób odpowiedzialnych za realizację zapewniło skuteczne wdrożenie nowego sposobu działania - kierownicy rozumieli, dlaczego standard jest ważny i jak go stosować w praktyce
w badaniu ankietowym wśród managerów dowiedzieliśmy się, że wzrosła satysfakcja managerów z prowadzonych procesów rekrutacji, wyżej oceniali poziom swojej wiedzy o weryfikacji i ocenie kandydatów, mieli większe przekonanie do własnych wyborów rekrutacyjnych
stworzyliśmy przestrzeń do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy managerami w różnych lokalizacjach - chętniej w trudnych sytuacjach korzystali z kontaktu do innej osoby, szybciej byli w stanie rozwiązać większość pojawiąjących się problemów, zwiększyło się też ich poczucie przynależności do firmy (badane w ankietach wewnętrznych)
Chcesz zwiększyć efektywność swoich rekrutacji lub innych procesów? Możemy współpracować przy tym projektowo - zobacz opis tej usługi!
A może chcesz zlecić poprowadzenie wybranego procesu rekrutacji do Twojej firmy? - zobacz opis tej usługi